۱۳۸۹ بهمن ۹, شنبه

ارث زن


عدم تساوی زن و مرد در ارث
بدانید :
اینکه گفته می شود زن و مرد در اسلام از ارث مساوی برخوردار نیستند مختص اهل سنته !!!!!؟ دلیل ما چیه ؟
این ماجرا به زمان خلافت جناب عمر بر میگرده وقتی نتونست سهام ارث رو بر اساس فروض خداوند تقسیم کنه دست به این ابتکار جالب زد !!!!!!!!!!!!
اهل سنت و یا حداقل بسیاری از برادران اهل سنت به اصلی بنام تعصیب معتقد هستند که این ادعای ما را ثابت می کند !
تعصیب یعنی اختصاص باقیماده ترکه (ارث) میت به اقوام و خویشاوندان ذکور (مرد) حتی اگر مثلاً میت دختر داشته باشد پسر پسر پسر ... عمو چه پدری و مادری و یا فقط پدری در ارث با دختر شریک می شود و مردان به هر صورت با زنان شریک می شوند که شیعه تعصیب را باطل دانسته و تمام سهام فرض ها را اگر اضافه بیاید به صاحبان فرض ها می دهد و نه به اقوام ذکور مثلاً اگر میت فقط یک دختر داشته باشد و پسر پسر پسر ... عمو چه پدری و چه پدری و مادری هم زده باشد تمام ارث را فقط و فقط دختر می برد و نه هیچ مرد دیگری از اقوام و خویشاودان .
البته  باز هم می گویم که بر اساس سهامی که در قرآن کریم آمده هیچ مقداری از سهام اضافه نمی آید و این نظریه فقط در اهل سنت وجود دارد آن هم بواسطه تقسیم نادرست و تفسیر به رای از بحث ارث در این کتب الهی است که این عمل را باعث شده چرا که هر عمل اشتباهی باید با عملی اشتباه تر توجیه شود و این ماجرا در فقه به عول مشهور است که بسیار مهم و جنجالی بین بزرگان فقه است و شیعه از این تهمت که خداوند توانسته تقسیمات را درست انجام دهد و باعث شود مقداری اضافه بیاید بری است و این تنها نظر برادران اهل سنت است و جناب عمر اولین کسی بود که عول را بنیان گذارد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر