۱۳۸۹ بهمن ۹, شنبه

سنگسار ثریا

سنگسار
در فقه اسلامی شیعی حد سنگسار براحتی و بدون قید و شرط برای زنا نیست بلکه باید از ریزه کاری های فراوانی گذر داده شود تا این حد قابلیت اجرا را داشته باشد و علاوه بر آن این حکم قابل اجرا برای هر کسی نیست و هر شخصی نمی تواند آنرا داده و یا آنرا اجرا کند که در ادامه مطلب این حکم فقهی را بصورت مختصر حضورتان شرح خواهم داد :
در احکام و حدود اسلامی شیعی حد زنا و لواط بیش از همه مورد توجه بوده و بسیار در این مورد صحبت ها و ریزه کاریها ارائه شده و اما آنچه بیشتر دسیسه قرار گرفته حد زنا است که انصافاً مظلومانه با آن برخورد شده و واژگون تعریف شده . حال با این اوصاف یک سوال مطرح می شود که کسانی که با حکم سنگسار مخالف هستند برای زنا چه حکمی دارند آیا زندانی کردن مثل یک قاچاقچی و یا یک دزد ؟
آیا اعدام مثل بقیه جرم ها؟
و هزاران سوال دیگر که این خود حاکی از پویایی اسلام است که بین یک قاتل و جانی و شخصی که با محارم و نوامیس عقلایی مردم عملی شنیع انجام می دهد تفاوت قائل شده و هر گز یک آفتابه دزد را با زنا کار در یک حد نمی داند ، اثرات آفتابه دزدی به درک همه عقلای عالم کمتر از زنا است و این امری قطعی بوده و هست وقتی شخصی چیزی را می دزدد به مال برادر دینی و انسانی خود ضرر زده اما وقتی به حریم کسی تجاور می شود دیگر چیزی برای محافظت نیست ، اسان بالاتر از انسانیت مگر چیزی دارد ؟
اگه تمام دارایی او را دزد برد بعد چند سال آن اموال بر می گردد اما وقتی شرافت و انسانیت رفت شما بیا شرافت بخر از که و از چه بازاری می توان خرید وقتی بچه زنا متولد شد پدر میخواهد و مادر ، آینده می خواهد و کانون خانواده ، تضمن پرورش یافتن می خواهد و امنیت خاطر ، محبت و مهربانی می خواهد و ... اما مال و ، آفتابه و لگن و صافی و ... فقط غصه را در پی دارد بعدش هم می رویم بازار آنرا می خریم و همه چی بعد مدتی تمام می شود اما چه کسی و چه انسان صاحب عقلی تجاوز به خود و حریم خانواده و آن کدام  انسان با شرفی است که بتواند تجاوز به زنان یهودی و نصرانی را فراموش کند مسلمان که جای خود دارد .
شیعه علی اگر از درد بمیرد کم نیست ما با پیروان بت های انسان نما بیگانه ایم اما اگر شرافتی هست و اگر انسانیتی و اگر حتی در حد یک خروس و سایر حیوانات وحشی و درنده مثل گرگ و شیر و پلنگ حداقل فصل جفت گیری را از ناموس حفاظت میکنیم و بعد که جدا شدیم حیوانات هم وقتی آزادند زنا نمی دهند ، تا وقتی در حریم خانواده اند وفادارند و هنگامی که از آن کانون جدا می شوند ول و بی بند و بار نیستند بلکه درصدد فراهم آوردن کانونی جدید برای هم دوشی و هم خواهی هستند و نه دیگر خواهی و تن پروری ، از گرگ چیزی را یاد گرفتن هم غنیمت است آی کسای که می گویید حیوانی بودن بهتر است شما حیوان هم نیستید چرا که حیوانات هم حریم دارند ولی برخی انسانها ....
از بحث اصلی دور شدیم ، اما حد زنا
در فقه اسلام شیعی برای زنا حدود هشت حد تعیین شده که تعدادی از آنان برای بنده است که ما آنان را ذکر نمی کنیم :
1-      کشتن با شمشیر :
الف- کافر ذمی(در حال جنگ با مسلمان) با زن مسلمان زنا کند .
ب- شخصی با محارم خود(مادر،خواهر،و...) زنا کند .
ج- شخصی زنی را با زور و غیره وادار به زنا کند .
2-      سنگسار:
الف- زنا مرد محصن (مردی که دارای زن است که 9 شرط دارد ) .
3-      صد تازیانه :
الف- مرد بالغ با دختر بچه (زیر 9 سال) و یا دیوانه زنا کند .
4-      تازیانه و تراشیدن سر و تبعید از وطن و محل اقامت :
الف- مرد غیر محصن زنا کند .
5-      ضغث (دسته کردن مجموعه ای از تازیانه و یا ترکه ):
الف- مریضی که زنا کرده و تاب تازیانه ندارد .
6-      عقوبة زائده ( زنا در ایام و مکان های خاص مثل اطراف کعبه و یا شب قدر و ...) .
شروط حکم سنگسار برای زنا (یعنی چهار شاهد بصورت جدا از هم  باید این موارد را عیناً دیده باشند و این موارد را به نوبت شرح دهند):
1-      دخول صورت گرفته باشد (عین حرکت و میزان دخول را باید بگوید ).
2-      فاعل(زنا کننده ) بالغ باشد .
3-      فاعل عاقل باشد .
4-      دخول در فرج (جلو) باشد .
5-      مفعول (زنا شونده) زن باشد .
6-      زن بر مرد حرام باشد یعنی حتی یک نفر هم نگوید و دلیلی بر حلال بودن زن بر مرد ارائه نشود .
7-      مقدار دخول به اندازه قدر حشفه باشد (ختنه گاه) .
8-      اختیار داشته باشد و آنرا مجبور نکرده باشند .
9-      از حکم زنا و حرمت آ اطلاع داشته باشد .
نتیجه :
1-       اگر فقط زنا کننده و زنا شونده با هم باشند حتی مدتی بسیار طولانی اما دخولی صورت نگیرد سنگسار صورت نمیگیرد .
2-      زنای بچه سنگسار ندارد .
3-      زنای دیوانه و مست و غیر عاقل سنگسار ندارد .
4-      سنگسار فقط برای دخول در فرج است .
5-      زنا با غیر زن سنگسار ندارد .
6-      شبهه محرمیت سنگسار را برمیدارد .
7-      دخول کمتر از قدر حشفه سنگسار ندارد .
8-      زنای با اجبار و ترس سنگسار ندارد .
9-      کسی که حرمت زن و زنا را نمی داد سنگسار ندارد .
10-   اگر زن مشهور به زنا باشد سنگسار ندارد .
به نظر شما چه کسی ادعا می کند تمام این بند ها را دیده که قاضی حکم به سنگسار کند .
پس اگر شاهدی بگوید فلانی برای من تعریف کرد و من مطمئن هستم این عمل صورت گرفته  قبول نیست .
اما شروط شاهد ها :
1-      هر چهار شاهد باید با هم وارد دادگاه (جایگاهی که قاضی حضور دارد و محل حضور شاهد است ) شوند و حتی اگر چند دقیقه یکی از آنها دیر تر حاضر شود بقیه و نفر چهارم صد تازیانه (شلاق) می خورند .
2-      اگر یکی از آنها بگوید مثلاً من نمیدانم زن و مرد به هم حرام هستند و یا حلال ( یعنی شبهه وارد کند) بقیه و نفر چهارم صد تازیانه (شلاق) می خورند .
3-      اگر یکی از آنان مقدار دخول را نبیند بقیه و نفر چهارم صد تازیانه (شلاق) می خورند .
4-      اگر یکی از آنان مثلاً بگوید سن زن 8 سال است و ثابت کند بقیه و نفر چهارم صد تازیانه (شلاق) می خورند .
5-      اگر یکی بگوید من دیروز دیدم و دیگری بگوید امروز و حتی از یکی بگوید من ساعت 3 دیدم و دیگری بگوید من ساعت 4 دیدم  و از نظر زمان و مکان مختلف باشند همگی تازیانه می خورند .
و بسیاری موارد دیگر .
اما شرط احصان مرد :
مردی که زن دارد و هر صبح و شب در کنار همسر خود حضور دارد و توانایی (هر دو طرف) دارند عمل آمیزش را انجام دهند این مرد و زن محصن هستند ، اما اگر زنی و یا مرد صبح در کنار هم هستند و شب از هم جدا بودند و یا عکس این و در زمان غیبت یکی زنا صورت گرفت سنگسار ثابت نمی شود و حتی اگر مرد و یا زن به دلیل وجود موردی مثل دوران قاعدگی و یا ناتوانی مرد قادر به انجام عمل آمیزش نیستند اما مثلاً مرد می تواند با زنی دیگر این عمل را انجام دهد ( مردانی وجود دارد که نمی توانند با همسر خور عمل زناشویی را انجام دهند ) و اگر زنا کند سنگسار ندارد و اگر باز هم ثابت شود که این مرد می توانسته با زانیه ( زنا دهند ) زنا کند .
بر فرض همه این موارد اگر و اگر زنا از هر هزاران نفر و میلیون ها نفر ثابت شد باید در خاک دفن شود که زن تا سینه و مرد تا کمر و خاک را نباید کوفت و نرم ریخت و فشار و آزاری برای او نداشته باشد و اگر تا این مرحله رسید و زنا کار توانست فرار کند اگر با شهادت  شاهدا  حکمش ثابت شده باشد هیچکس حق ندارد او را برگرداند  ولی اگر با اقرار خودش حکم سنگسار ثابت شده باشد (که کمتر کسی به زنا اقرار می کند و آن هم شروط مفصلی دارد) برگردانده می شود  .
اما با تمام این شرط نوبت شروط سنگ می رسه که نباید با هر سنگی سنگسار صورت بگیره بلکه شروط و اندازه خاصی داره که به دلیل اختصار ازش صرف نظر می کنیم  فقط بدونید و مطمئن باشید به اندازه پاره آجر نیست مثل اونایی که تو سنگسار ثریا ود و بقیه فیلم هایی که نابغه های فیلم سازی می سازد و علاوه بر این مورد شروط سنگ انداز هم باید در نظر گرفت چرا که کسانی هم که سنگسار می کنند شروط مفصل و خاصی دارد که از عهده ای پاره خط بیرون است فقط اینو بدونید که شرایط سنگ و سنگ انداز مثل خود زناست و هر کی هر کی نیست و الکی نیست .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر