۱۳۸۹ دی ۱۸, شنبه

زن و گل

موقعیت زن در جوامع بشری
در جامعه های باستانی علاوه بر ظلم و اجحافی که به زن می شد در فحطی های عمومی و میهمانی های خصوصی از گوشت زن تعذیه می شد چنانچه هنوز در برخی شهر های ، کشور های آسیای شرقی معمول است  و حتی پس از گذشت قرون و تدوین قوانین اوایه مدنی صرفاً به زن به دید یک کالا و در درجه بالاتر طفیلی و یک کودک خردسال نظر می شود .
کالایی رایگان و ارزان .
یک نکته جالب اینکه پس از گذشت سالها از میلاد مسیح در سال 586 میلادی در فرانسه مجمعی برای تشخیص موجودیت زن تشکیل شد که در این مجمع تعیین شد زن فقط یک انسان است فقط یک انسان ........پس از گذشت سالها از ظهور پیامبر الهی تازه ملحقین مسیحیت اینرا کشف کرده بودند که زن انسان است !!!!!
در یهود نیز زن وسیله ای برای دست یابی به اهداف شیطانی است و شاهد این مدعا مطالعه پروتوکل های یهود ، گذری بر هتل های زنجیره ای یهود در سراسر  دنیای غرب ، تحقیقی پیرامون شبکه نظامی  اسکاتران عشق ، کاواره های زنجیره ای یهود در سراسر کشور های غربی و بعضاً اسلامی  ، نحوه تقسیم زن در میان نیروهای نظامی ارتش  ، علامت پرچم این رژیم ، آگهی های جذب زنان زیبا در سراسر دنیا و بیشتر کشور های غربی ، و ...  که نیازی به ذکر ندارند
کشور هایی که مدعی آزادی و عدالت بشریت هستند برای این زن را در مراکز اداری و کارخانه ای استخدام می کردند چون که نیروی ارزان بود و جهت بهره برداری های بعدی قابل استفاده ....
حتی امروزه و در دنیای متمدن جدید و حتی در کشور ما هم ترویج نظریه های چون فمنیسم ، اومانیسم در لوای دمکراسی  ، شعار بازگشت به جاهلیت آخری را فریاد می زنند مکانیزمی که در پی آزاد کردن زن برای تسلط بر آن است ، بروز گروه های ضد زن (NGO) مانند شیطان پرستی و زن پرستی و .. برای بالا بردن جایگاه زن نیست شاید شعار های خوش رنگی داشته باشند اما آنچه دیده می شود و در کتب به اصطلاح مقدسشان آمده فریاد دیگری دارد ، آنچه فریاد رسانه ای می گوید چیز دیگریست ، قربانی کردن زنان و دختران باکره ، خوردن گوشت و خون آنها و تهیه انواع نوشابه های گاز دار از خون زنان و کنسرو های گوشتی فریاد هوشیاری است برای زن .
بر اساس آنچه اخبار و اطلاعات خود غربی ها می گوید روزانه چندین NGO(گروه ) تشکیل می شود و متأسفانه در کشور های غربی بصورت آیینی رسمی و مورد تأیید دول غربی به رسمیت شناخته می شود و حتی فراتر از این گاهی هم برای افتخار عضویت آنان را به سران این کشورها پیشنهاد می کنند که مدارک و اسناد از پذیرش این پیشنهادات توسط حتی امثال بوش و اوباما و ... خبر می دهد ، کشور هایی که مدعی دمکراسی هستند .....................
زمانی تجارت برده  سودهای کلانی برای آمریکا و کشور های غربی داشت ( منظورم بعد تثبیت اسلام است  یعنی چند صده اخیر ) اما امروزه تجارت زن جهانی تر از تجارت برده و سود آور تر از آن گشته که باید دید که تجار چه پولهایی را در ملکیت خود دارند تا باور کرد .
چرا چیزی را گوئیم که برای هر کسی قابل تحقیق نیست بگذارید از پرچم کشوری صحبت کنیم که فریاد شیپور های عدالتش دنیا را کر کرده . آیا میدانید پرچم آمریکا چند خط دارد ؟
آیا میدانید این عدد چه تقدسی و چه حرفی برای گفتن دارد ؟
آیا میدانید این عدد برای کدام گروه ها مقدس است ؟
آیا افرادی را که پرچم آمریکا را طراحی کردند تا حدودی می شناسید ؟
آیا میدانید پرچم قبلی آمریکا اول به چه شکلی بود و چرا تغییر کرد ؟
محیحیت جدید هم هنوز پس از گذشت دو هزار سال به زن به چشم موجودی مانع و شیطانی می نگرد ، پاپ ها را به شرط تجرد می پذیرند در غیر اینصورت پاپ کوچه روستایی باقی می ماند .
البته ظهور اسلام هم تا زمانی برای زنان موقعیت پرور و ارزش آفرین بود که پیامبر اعظم و اولیاء بزرگوارش بودند اما پس از عروج این بزرگواران زن کم کم به موقعیت خود بازگشت و حتی دول اسلامی هم فقط و صرفاً از ارزش زن در زبان سخن می راندن اما به واقع هیچ اثری از ارزش نبود که شاهد بر مدعا ساخته و توسعه روز افزون حرم سراهای شاهانه بود ، یک شاه و هزاران زن ....................
این جریان در حال حاضر در دول عربی نیز پی گیری می شود آیا میدانید در اُم القرای اسلام زن برگه هویت مستقل ندارد ؟
به نظر این حقیر و آنچه برداشت نموده ام تنها کشوری که زن را آزادانه و با کمال ارزش و احترام و اختیار تام و بدون سوء استفاده های بعدی ارزش آفرینی کرده اند نظام جمهوری اسلامی است هر کس غیر این مدعاست بسم الله
امروزه زن در ایران بیش از مرد کرسی چرخه ایی کشور را در دست دارد در حالی که در سایر کشور ها عموم زنان الفبا ی مدیریت را هم بلد نیست  
امتيازات ازدواج موقت
1. در ازدواج موقت طرفين آزادي بيشتري دارند و به هر نحو بخواهند پيمان مي¬بندند. مثلاً در ازدواج دائم خواه ناخواه مرد بايد عهده دار مخارج روزانه، لباس، مسكن و ديگر احتياجات زن شود ولي در ازدواج موقت بستگي به قرارداد ميان طرفين دارد. ممكن است مرد نخواهد يا نتواند متحمل اين مخارج شود و يا زن نخواهد از پول مرد استفاده كند.
2. در ازدواج دائم، زن خواه ناخواه بايد مرد را به عنوان رئيس خانواده بپذيرد و اوامر او را در حدود مصالح خانواده اطاعت كند اما در ازدواج موقت بستگي به قراردادي است كه ميان آنها منعقد مي گردد.
3. در ازدواج دائم، زن و شوهر از همديگر ارث مي برند اما در ازدواج موقت چنين نيست.
4. همچنین بستگی به قرار داد طرفین هر یک از آزادی عمل بیشتری و اختیارات فراتری نسبت به ازدواج دائم برخوردار هستند ، و بنا به میل فردی و شخصی خود در زندگی تصمیم گیری می کنند که در ازدواج دائم طرفین ممکن است در اثر تحمیل ، مراعات  ، حفظ موقعیت خود و یا زور و ... تصمیمی را اتخاذ کنند .
و...
 پس تفاوت اصلي بين اين دو گونه ازدواج اين است كه ازدواج موقت وابسته به قرارداد طرفين است اما ازدواج دائم اين طور نيست.
حال با بودن ازدواج دائم چه نيازي به وضع قانون ازدواج موقت از جانب شارع مقدس مي باشد؟
پاسخ:
چنان كه اشاره شد ازدواج دائم مسئوليت بيشتري براي زوجين ايجاد مي كند. به همين دليل پسر يا دختري نمي توان يافت كه از اول بلوغ طبيعي كه تحت فشار غريزه است آماده ازدواج دائم باشد. خاصيت عصر جديد اين است كه فاصله بلوغ طبيعي را با بلوغ اجتماعي و قدرت تشكيل خانواده زيادتر كرده است. بنابر اين از اول بلوغ تا زمان ازدواج دائم كه اوج فشار غريزه جنسي است جوان بر يك دو راهي قرار مي گيرد كه يا بايد به حال خود گذاشته شود و به جوان اجازه كامجويي به صورت نامشروع داده شود كه بتواند از افراد متعددی از جنس مقابل كامجويي كند؛ يعني عملاً كمونيسم جنسي پذيرفته شود که نتيجه آن بيماري هاي جنسي جوانان مثل  ايدز، مشكلات رواني، فرار از تشكيل خانواده، افزايش فرزندان بي سرپرست محروم از سايه پر مهر پدر و مادر و از اين قبيل قضاياست و راه دوم ازدواج موقت است كه در درجه اول زن را محدود مي¬كند كه در آن واحد زوجه دو نفر نباشد. بديهي است كه محدود شدن زن مستلزم محدوديت مرد نيز خواه ناخواه هست كه نتيجه چنين اختصاصي اين است كه پسر و دختر در اين مدت زماني تحصيل و رسيدن به شغل مورد نظرش براي تأمين آينده بهتر، غرق در كمونيسم جنسي نشده و گرفتار آن آسيب هايي كه در بالا ذكر شد نمي شود.
البته اين ضرورت اختصاص به ايّام تحصيل ندارد، در شرايط ديگر نيز جوابگوست مثلاً زن و مردي كه خيال دارند با هم به طور دائم ازدواج كنند و نتوانسته اند نسبت به يكديگر شناخت كامل و اطمينان كامل پيدا كنند به عنوان ازدواج آزمايشي براي مدتي موقت با هم ازدواج مي كنند؛ اگر اطمينان كامل به يكديگر پيدا كردند ادامه مي دهند و اگر نه از هم جدا مي شوند.
و دلايلي ديگر كه براي مطالعه بيشتر آن به كتاب هاي مربوطه همچون نظام حقوق زن در اسلام نوشته استاد مطهري(ره) مراجعه شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر